četvrtak, 20. veljače 2014.

ČAROBNA MASA

četvrtak, 20. veljače 2014.
U kratkom uvodu o sebi,spomenula sam da se bavim izradom rukotvorina. Danas ću vam pisati o masi za modeliranje koja je za mene čarobna. Zašto čarobna? Svatko je može skuhati (da kuha se :D) od samo par sastojaka koje ima kod kuće ili ih kupi u trgovini.
Od sastojaka potrebno vam je :
-gustin
-baby ulje (jestivo ulje)
-sok limuna (ocat,kvasina)
-stara posuda
-drvena kuhača



Recept sam davno pronašla na hobby art blogu,ne sjećam se više kojem.U orginalnom receptu sastojci su gore navedeni. U zagradama su sastojci koje sam ja stavljala kao zamjenu  i odlično odgovaraju. Gustin se ne može zamijeniti brašnom (isprobano......katastrofa :D).
Masa se priprema na sljedeći način :
U plastičnu ili staklenu posudu stavite jednu šalicu gustina,jednu šalicu drvofixa,jednu jušnu žlicu ulja i jednu jušnu žlicu octa. Bitno je da količina gustina bude jednaka količini drvofixa. Sve dobro izmiješajte drvenom kuhačom. Dobivena smjesa podsjeća na tekući jogurt.


Takvu smjesu premjestite u metalnu posudu. Ja koristim teflonsku  tavu jer mi se ništa ne zaljepi. Nemorate brinuti,iako je drvofix u pitanju tavu nećete oštetiti i lako se opere kasnije. Masu započnite lagano zagrijavati neprekidno miješajući. Vrlo brzo masa se počinje zgušnjavati. Nakon 5 minuta masa se formira u grudu koja se lijepi za kuhaču. Tada je kuhana i gotova.











 Najlakši način da prepoznate kad je masa skuhana je kad gubi sjajnu teksturu i poprima matt izgled. Ostavite masu da se malo hladi. Za to vrijeme pripremite prozirnu foliju i namažite ruke kremom. Krema može biti bilo koja,za ruke ili lice nije važno. Masu uzmite u "kremaste" :D ruke i razradite je kao da mijesite tijesto. Oblikujte kuglu i dobro je zamotajte u prozirnu foliju. I masa je gotova. Najvažnije je dobro zamotati masu da zrak ne moze doći do nje.



Masa se čuva na hladnom mjestu,premda je ja držim u sobi na sobnoj temperaturi i potraje mi mjesec dana.
Stvarčice koje se daju izraditi od ove mase su zbilja raznolike od nakita do figurica ma svašta. Ukras koji ste napravili od mase suši se dan dva ovisi o veličini. Osušen ukras može se bojati akrilnim, vodenim bojama ili temperama. Posao si možete olakšati tako da kapnete malo akrilne boje u sirovu smijesu i tako si olakšate da ne morate kasnije bojati.



Masa je jako čvrsta i nemorate brinuti da će se nešto razbiti. Zadnja slika prikazuje stvarčice koje su izrađene od mase. Tetica koja odmara :D na staklenci je pala jedno 10 puta i još je čitava toliko o čvrstoči.
To je to nadam se da vam je bilo ČAROBNO. Hoćete li isprobati ovakav tip kuhanja :D? Imate li hobby i koji je to. Puno pozzzića!!!! :*












24 komentara:

  1. Hej,drago mi je da ti se sviđa. Da suši se na zraku nakon željenog oblikovanja. I boji se kad je potpuno suho....ili se kapne boja u gnjecavu masu :D pa kad se osuši nemoraš bojati. Odlična je masa i ja vise ne kupujem ni fimo ni sculpey masu :D :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Hej. Danas sam napravila carobnu masu i hvala sto si recept podijelila s nama :) ali imam problemcic...ne znam jesam li dobro napravila pa molim za savjet. Jel kad se oblikuje normalno da ima kao male pukotine i jel treba biti tekstura kao neka vrsta gume? Isto tako ne da se lijepo razvaljat, vec kao da se sama od sebe mota o.O hvala na odgovoru :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada je valjaš i praviš figure tekstura je kao plastelin,ne bi trebalo biti pukotina. Mislim da si je možda prefiše kuhala. namaži kremu za ruke (na ruke) ili malo ulja i mijesi još malo masu,mislim da će tada biti mrvicu elastičnija i bez pukotina. :D Masa bi se trebala valjati bez problema ako je dobro napravljena,bez brige i meni se događalo da ne napravim dobro....drugi puta će biti bolja :D

      Izbriši
  3. Hvala puno na savjetima!! :)))

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam ovu masu već radila i genijalna je nikad nisam kupovala fimo masu a i ne namjeravam hvala na receptu

    OdgovoriIzbriši
  5. Super , sutra pravim čarobnu masu

    OdgovoriIzbriši
  6. bravo za ideju , hvala sto ste to podijelili sa nama , radila sam solje sa fimo masom , interesuje me da li znate kako da fimo masu fiksiram za solju kako bi je mogla prati u masini za sude ili toplom vodom bez problema.. hvala unaprijed .. lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno nisam sigurna dali fimo masa može izdržati pranje u masini za sude....probajte fiksirati onim malim instant ljepilom. Mozda postoji neka masa na bazi keramike koja će bolje reagirati u perlici.

      Izbriši
  7. Bok. ☺ jedno pitanjce...dal bi se mogla ova smjesa tekuća ispeći u pečnici u onim modlicama za fondat (silikonske modle) ili kako bih mogla u tom oblikovati stvarčice? Vidim da ima tekući fimo za kupiti ali skup je dosta pa ako ima neka home made verzija 🙂

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova vrsta mase je isključivo za sušenje na zraku. Ispadne gusta tako da ne možete je lijevati u kalupe.zaista nisam radila sa tako tekućom vrstom mase zao mi je sto vam ne mogu pomoći.

      Izbriši
  8. Ja sam radila s takvom masom i po takvom receptu ali dok se osuši mi popuca i izgubi mi formu :S tipa, radila sam malu bebu, i dok se osušilo skoro se nosek, usne itd nit ne vide. Jel se i Vama to događa?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne,kakva je figura dok je svježa takva ostane i suha. Možda vam je smjesa malo suha pa nije toliko kompaktna za rad

      Izbriši
  9. Niste još samo naveli kako da zalijepim cvjetiće koje sam napravila za staklenku (staklenku sam prvo obojala temeljnom bojaom i drvofixom).Dali se cvjetići tada mogu lijepiti drvofixom,a imam i monzažno ljepilo s kojim sam lijepila anđele napravljene od gipsa ili za to postoji posebno ljepilo i samo se ono može koristit.Hvala unaprijed.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svoje ukrase sam lijepila silikonskim pištoljem i više manje sve lijepim toplim silikonom

      Izbriši
  10. Hvala na odgovoru,ali kada sam Vam poslala upit,sjetila sam se na topli vosak mada nisam bila sigurna,međutim sad kad ste mi i Vi to potvrdili nema više dvojbe.Kad napravim svoju prvu čarobnu masu javim svoj uspjeh ili neuspjeh...Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  11. Eto još sam se sjetila jednog pitanja,a to je ako želimo dodati malo akrilne boje u masu dali se to radi obavezno poslije pečenja mase.Tada se odvoji jedan dio u koji dodajemo željenu boju i onda tu masu mijesimo i tako za svaku boju posebno

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, kada skuhate masu onda si odvojite i obojate akrilom...dovoljno je jako malo jer masa dobro prima boju. Fora je i kistom bojati figurice koje izradi te.

      Izbriši
  12. Hvala puno na savjetima,sad sam malo virozna pa moram mirovati ali čim prizdravim bacam se na posao...Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  13. Evo kao što sam i obećala javljam svoj uspjeh,juhu...masa mi je savršeno uspjela.Sad kad sam to uspjela zahvaljujući Vašem receptu,dali biste mi mogli preporučiti kome da se obratim za malo poduke o izradi ukrasnih predmeta na staklenim i drvenim podlogama,mislim u smislu nekog kratkog tečaja.Hvala lijepa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zbilja ne znam za tečaj, meni osobno je YouTube najviše pomogao. Ukucajte samo kako raditi sa fino masom ili nekom drugom. Nije važno ne mora biti ove masa jer izrada je ista kod svih.

      Izbriši
  14. Hvala Vam na receptu :) Jedvo čekam kupiti sastojke i probati ❤

    OdgovoriIzbriši
  15. Hvala na receptu!!!😍😍
    Jeste li probali odmah poduplati smjesu?ispadne li i tako ok?

    OdgovoriIzbriši
  16. Pozdrav!Super savjet!Jedva čekam isprobati!Imam samo par pitanjaca,nisam najbolje shvatila...Zanima me,ako se predmet nakon sušenja oboji akrilnom bojom,da li ona ostaje postojana na predmetu ili se vremenom ljušti i da li je ok onda to sve skupa premazati lakom za fimo?Ako želimo pak odmah umiješati određenu boju ,da li ju stavljamo prije kuhanja ili poslije dok ju mijesimo?Zanima me još i da li je to samo za manje stvarčice ili može i poveće predmete?Hvala unaprijed na odgovoru i podijeljenom savjetu,stvarno mi je pravo otkriće!!!:-)

    OdgovoriIzbriši
  17. Mene zanima kako da mi ta čarobna masa ostane potpuno bijela , i kad se naprave neki plosnati ukrasi nakon sušenja , malo mi se deformiraju.

    OdgovoriIzbriši

Pepe Le Pew girl © 2014